آیا ارضا کردن زن در حال حیض جایز است یا خیر؟

متن سوال: 
در زمان حيض آيا زن مي تواند با کمک شوهر خود (با دست) و بدون دخول از جهت جنسي ارضا شود؟

سلام وقت شما بخير
مقاربت و نزديکي جنسي در ايام عادت ماهانه بانوان حرام است. زن و شوهر نمي توانند جماع (از جلو) داشته باشند برخي از مراجع قائل به وجوب پرداخت کفاره براي نزديکي در ايام حيض هستند. تا خانم از حيض پاک نشده است، رابطه جنسي با شوهر بر هر دو حرام است. البته سوال ديگري شايد مطرح شود که اگر خانم از حيض پاک شد اما هنوز غسل حيض نکرده آيا مي تواند نزديکي کند، اکثر مراجع فرموده اند مي تواند هر چند بهتر است غسل کند. از اينجا کليک کنيد و نظر مراجع را ببينيد.
ساير استمتاعات در دوران پريودي جايز است يعني زوجين مي توانند رابطه عاشقانه بدون دخول داشته باشند. و اگر مني خارج شود بايد احکام شخص جنب را رعايت نمايند و غسل جنابت کنند. بنابراين ملاعبه و تحريک کردن با دست و ماساژ اعضاي تناسلي همسر به قصد خروج مني و ارگاسم اشکالي ندارند. البته کاميابي از ناف تا زانوي زن کراهت دارد، مگر آنکه از روي لباس باشد.
زوجين نبايد در اين ايام بکلي از هم فاصله بگيرند بلکه بايد نيازهاي جنسي و روحي هم را ارضاء کنند رعايت چنين دقتهايي همراه با برطرف کردن نيازهاي جنسي همسر مستحب مي باشد، بنابراين در صورت نياز، طرفين مي توانند با نوازش عاشقانه آنهم بدون دخول يکديگر را به حالت اوج لذت جنسي برسانند

 


سوالات مرتبط

کـفاره نزدیکى در حال حیض

محرمات ومکروهات حائض چیست؟معاشقه در حال حیض چه حکمی دارد؟

غسل مستحبی در حال حیض صحیح است؟

عده زنانی که فاصله حیض دیدنشان خیلی زیاد است چقدر است؟

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها