چگونه باید با بی پولی ازدواج کرد

متن سوال: 
چگونه با بي پولي ازدواج کرد و جلغ نزد؟

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
پاکي و طهارت مطلوب و هدف هر انساني است و کسي را نمي‏يابيد که طالب آن نباشد و اين مهم بدون تلاش هماهنگ و حساب‏شده و صبر و حوصله و تکيه بر توفيق الهي به دست نمي‏آيد. از اين رو با تکيه بر توفيق خداوند و استعانت از درگه الهي به توصيه‏هايي که در ذيل بيان مي‏گردد به صورت کامل، دقيق و مستمر عمل کنيد تا به اميد حضرت دوست هدف به کف آيد. مجددا تأکيد مي‏کنيم که عمل به برخي از دستورالعمل‏ها کافي نيست و بايد به تمام آنها به صورت دقيق و کامل و هميشگي عمل کنيد؛ و الا نه تنها نتيجه‏بخش نخواهد بود، بلکه موجب خستگي شده و شما را دلسرد مي‏کند. حال با تأکيد بر اين مقدمه به بيان دستورالعمل‏ها مي‏پردازيم:
يک. توصيه‏هاي اوليه به منظور کنترل نيروي شهوت و فرار از گناه خودارضايي:
- از پوشيدن لباس‏هاي تنگ و چسبان اجتناب کنيد.
- از نگاه کردن به مناظر، فيلم‏ها و تصاوير تحريک کننده جدا خودداري کنيد و به محض مواجه شدن با اين امور، چشم خود را فرو بنديد.
- از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي‏هاي جنسي و تحريک‏کننده و فکر کردن در اين امور، جدا بپرهيزيد.
- از خوردن مواد غذايي محرک مانند: خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، غذاهاي پرچرب، حتي‏المقدور اجتناب و به ميزان ضرورت اکتفا کنيد.
- قبل از خواب حتما مثانه خود را تخليه نماييد.
- از نوشيدن افراط‏گونه آب و مايعات پرهيز کنيد (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابيدن).
- هيچ‏گاه بدن عريان خود را در آينه نگاه نکنيد.
- از دست‏ورزي اندام جنسي خود اجتناب کنيد و در هيچ شرايطي دست‏ورزي نکنيد.
- هرگز به رو نخوابيد.
- به منظور تخليه انرژي زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش کنيد.
- هيچ‏گاه بيکار نباشيد، براي اوقات فراغت خود برنامه داشته باشيد و آن را با مطالعه، ورزش، زيادت عبادت و... پر کنيد.
- هرگز در مکاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نباشيد.
- هرگاه مورد هجوم افکار جنسي واقع شديد، در مکان خلوت و دور از نظر ديگران بسر نبريد، بلکه در مجالس عمومي وارد شويد و در آنجا به سر بريد.
- هفته‏اي يکي دو روز، روزه مستحبي بگيريد و اگر توان آن را نداريد روزه اخلاقي بگيريد؛ يعني، ميزان صرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش و تعداد دفعات غذا را کاهش دهيد و به حداقل خوراک اکتفا کنيد.
- با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشيد و از سخنان ملايمت‏آميز با آنها خودداري کرده واز نرمي و لينت در کلام با آنها اجتناب ورزيد.
- هيچ‏گاه با نامحرم و جنس مخالف در مکان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي نمانيد، حتي براي آموزش و...
- قرآن زياد بخوانيد و درباره معاني آيات آن فکر کنيد.
دو. عواقب خودارضايي:
توجه و آگاهي به عواقب خودارضايي باعث مي شود که انسان بهتر بتواند دامن همت به کمر زده و از اين گناه اجتناب ورزد. البته عواقب سوء و پيامدهاي منفي و عملي اين گناه جداي از آنکه معصيت و حرام است، فراتر از آن است که بتوان آنها را برشمرد؛ بلکه فقط به چند مورد از آن اکتفا مي‏کنيم:
1. پيامدهاي جسماني: ضعف عمومي بدن به ويژه چشم و بينايي، تحليل رفتن قواي جسماني، عقيم شدن و ناتواني در توليد مثل، پيري زودرس، ضعف مفاصل، لرزش دست، زشتي چهره و از بين رفتن طراوت صورت.
2. پيامدهاي روحي و رواني: ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري و بداخلاقي و تندخويي، کسالت دائمي، ضعف اراده.
3. عوارض اجتماعي: ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بي‏غيرت شدن، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزت، پاکي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگي مشترک.
سه. تذکرات پاياني:
1. توجه داشته باشيد که تنها رعايت تمام اين امور، بدون کم و کاستي و به صورت مستمر، نتيجه‏بخش خواهد بود.
2. به محض گناه و ارتکاب آن، از رحمت الهي مأيوس نباشيد و با توبه مجددا ره پاکي را فراگيريد و سعي کنيد که تکرار نشود.
3. در صورت امکان با کم کردن سطح توقعات و انتظارات ازدواج کنيد که اين بهترين راه حل است.
4. در تمام حالات از خداوند براي حفظ پاکي استعانت بجوييد.
5. از معاشرت با افرادي که دچار مشکلات اخلاقي و جنسي هستند اجتناب کنيد.
مطمئن باشيد اين مشکل قابل حل و درمان است؛ ولي مشروط به تصميم‏گيري قاطع و پشتکار کافي در راه انجام دستورالعمل‏هاي ارائه شده.
يکي از نيازهاي واقعي نهاده شده در وجود انسان ارضاء غرايز جنسي است که بايد به طور طبيعي و صحيح ارضا و تأمين شود (يعني ازدواج). اگر اين نياز به شکل صحيح ارضاء نشود، فرد ممکن است دچار خطاها و گناهان ديگري شود که عواقب سوء آن نيز دامنگير او خواهد ‏شد. بنابراين اگر امکان ازدواج برايتان فراهم است، هر چه زودتر اقدام به ازدواج کنيد يا به طور موقت به دستورالعمل‏هاي ارائه شده پاي‏بند باشيد. حداقل مي توانيد همسر آينده خود را انتخاب نموده و با مشورت اولياء او را عقد نماييد و اگر فعلا عروسي ميسر نيست از اين راه مي توانيد خود را ارضا نماييد. البته بعد از اين که عقد شرعي خوانده شد زن و شوهر هرگونه لذت و بهره اي مي توانند از يکديگر ببرند حتي نزديکي هم اشکال ندارد، لکن اگر بخواهند رسوم عرفي را رعايت کنند بهتر است آن را به وقت عروسي موکول نمايند. بنابراين پيشنهاد اساسي ما به شما اين است که با طرح مسأله ازدواج در خانواده و مشورت با آنها فرد مناسبي که کفو و هم شأن شما باشد شناسايي و هر چه زودتر عقد کنيد و براي اين که با مشکلات اقتصادي کمتري مواجه شويد فعلا مراسم عروسي را به تأخير بيندازيد تا شرايط کار فراهم شود به نظر مي آيد اين بهترين راه حل است زيرا هم غرايز جنسي و نيازهاي عاطفي شما از راه مشروع ارضاء مي شود و هم مشکلات اقتصادي سنگيني ندارد (البته اگر مراسم عقد را ساده برگزار کنيد و از خرج هاي غير ضروري اجتناب کنيد) و هم انگيزه براي پيدا کردن کار در شما بيشتر ايجاد مي شود زيرا عملا خود را درگير زندگي کرده ايد و احساس مي کنيد بايد هر چه زودتر کاري را دست و پا کنيد و احساس مسؤوليت مي کنيد و اين باعث مي شود زندگي را جدي تر بگيريد. البته ما قبول داريم که تحقق اين پيشنهاد ما (ازدواج) مشکلاتي دارد اما اگر همت کنيد و از مشکلات نهراسيد و به عواقب سوء آلوده شدن به گناه و انحرافات جنسي بيشتر بينديشيد، عملي ساختن پيشنهاد ما خيلي هم دشوار نيست. بر فرض هم که مشکلاتي داشته باشد لذت ها و شيريني هاي آن به مراتب بيشتر است و چه لذتي شيرين تر از اين که ايمان خود را حفظ کنيد و از دام شيطان و هواهاي نفساني و خواهش هاي شهواني نجات پيدا کنيد.
خداوند متعال فرموده است «مبادا از ترس فقر ازدواج نکنيد. شما اقدام کنيد من وسيله آن را فراهم مي کنم» گذشته از اين انجام هر کاري، ابتداءا مشکلاتي دارد ولي با گذشت زمان و تلاش و کوشش سختي ها به آساني مبدل مي شود «ان مع العسر يسرا».
معرفي کتاب:1-جوانان وانتخاب همسر،مظاهري

موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها