آبهایی که از مردان خارج می شود

متن سوال: 
چند آب از مرد خارج ميشود و چه حکمي دارد

بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليکم
آبهايي که از مرد خارج مي شود بر پنج نوع است:


1 – ادرار مايعي رقيق و حاوي آب، املاح مختلف و اسيد اوريک مي باشد که در مثانه تشکيل شده و از آلت تناسلي مرد و زن خارج مي شود، اين مايع شرعا نجس بوده و غيرقابل خوردن است.

2 – مني مايعي غليظ و سفيد رنگ است که پس از توليد در کيسه هاي بالاي بيضه ذخيره شده و زماني که لذت جنسي به اوج مي رسد با شتاب از آلت تناسلي مرد خارج مي شود، خروج مني باعث سستي بدن و کاهش ميل جنسي است، فردي که مني از او خارج شده جنب است و بايد پيش از خواندن نماز غسل جنابت نمايد، اين مايع شرعا نجس بوده و خوردن آن حرام است.

3 – مَذى مايعي رقيق و بي رنگ است که پيش از خروج مني بر اثر شهوت بيرون مي آيد، با خروج مَذى نه غسل جنابت واجب مي شود و نه وضو باطل مي گردد، مَذى نجس نيست و شرعا به مانند آب بيني است.

4 – وَدى مايعي رقيق و بي رنگ است که پس از ادرار خارج مي شود، خروج وَدى وضو را باطل نمي کند و شرعا نجس نبوده و حکم آب بيني را دارد، خارج کردن وَدى با دست را، استبراء مي گويند، انجام اين عمل پس از ادرار مستحب است.

5 – وَذى مايعي است که پس از مني از آلت خارج مي شود، خروج وَذى وضو را باطل نمي کند و شرعا نجس نبوده و حکم آب بيني را دارد.

نويسنده: حميد توکلي کرماني

منابع: طب الصادق و حوزه و ويکي پيدا
و نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها
انشاءالله عاقبت بخيربشويد.
التماس دعا

پربازدیدترین ها