هشت روز بعد از اتمام پریودی دچار لک بینی شدم و هنوز هم چون دارو می خورم روزی یکی دو بار لک می بینم نمازم حکمش چیست؟ روزه ی قضا دارم قبول است بگیرم؟

متن سوال: 
هشت روز بعد از اتمام پریودی دچار لک بینی شدم و هنوز هم چون دارو می خورم روزی یکی دو بار لک می بینم نمازم حکمش چیست؟ روزه ی قضا دارم قبول است بگیرم؟ این خون استحاضه است؟

با سلام و سپاس از حسن اعتماد شما به مرکز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
وقت شما بخير و عافيت
مطابق نظر مرجع تقليد بزرگوار شما حضرت آيةالله مکارم شيرازي(حفظه الله):
1- خون هايي که پس از اتمام حداکثر 10روز پريودي ، ديده ميشود حکم حيض ندارد. بنابراين چنانچه ناشي از زخم و دمل نباشد محکوم به استحاضه است و با تشخيص نوع استحاضه بايد اعمال و عبادات واجبتان را بجا آوريد.
2- مستحاضه قليله براي صحت روزه ها نيازي به غسل کردن ندارد اما در استحاضه ي کثيره اگر غسل هايي که بر مستحاضه نسبت به نمازش لازم است انجام شود،‌ روزه زن مستحاضه صحيح است. (1)
3- اگر روزه هاي قضا مربوط به رمضان گذشته است تا قبل از رمضان امسال بايد بگيريد.
اگر استحاضه بودن اين خون با توضيحاتي که براي شما داديم برايتان محرز است که وظيفه ي شما را توضيح داديم،‌ اما اگر نمي دانيد اين خون استحاضه است يا ...مي توانيد دوباره سوال را با بيان جزئيات بيشتر برايمان بفرستيد يا در eporsesh.com با متخصصين احکام ما به صورت زنده گفتگو کنيد.

(1) سايت حضرت آيةالله مکارم شيرازي"حفظه الله"،احکام بانوان "جديد"،به آدرس: https://makarem.ir/main.aspx?reader=1&pid=61879&lid=0&mid=21499
و العروه الوثقي فصل في الاستحاضه م12

موفق و سربلند باشيد.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها