نظام ارزشی اینستاگرام فرهنگ استفاده از اینستاگرام چیست؟

متن سوال: 
نظام ارزشی اینستاگرام فرهنگ استفاده از اینستاگرام چیست؟

.

#نظام_ارزشی_اینستاگرام
#سواد_رسانه
#اینستاگرام

نظام ارزشی اینستاگرام
فرهنگ استفاده از اینستاگرام چیست؟ چگونه در اینستاگرام باشیم که آسیب نبینیم؟ محدودیت‌هایی که باید حواسمان باشد و .... تا حالا با چنین عناوینی موضوعاتی مطالعه کرده‌اید؟
اینستاگرام فارغ از نوع فعالیت کاربرانش، خودش بر یک منطق غلط استوار است و برای خود، نظام ارزشی دارد. حضور در این فضا خواه ناخواه به معنای ترویج و انتشار این نظام ارزشی است.
منطق اینستاگرام بر «شهوت دیده شدن» استوار است. نظام ارزشی اینستاگرام بر «لایک» استوار است. مردم در این فضا هر کاری می‌کنند برای آنکه بیشتر دیده شوند و لایک بیشتری بگیرند. این مطلب از اینستاگرام جداشدنی نیست. اگر جدا شد دیگر اینستاگرام، اینستاگرام نیست. سخن از استثناءات نیست. ممکن است کسی در اینستاگرام بیاید و با این منطق وارد نشود. اما باید دقت کرد که حقیقت اینستاگرام با این استثنا عوض نمی‌شود!
حالا مگر این کار بد است؟ بله قطعا بد است.
اگر ارزش، «دیده شدن به هر قیمیتی» شد، آن وقت زنان و مردان حاضرند در هر حالتی از خود عکس و فیلم به اشتراک بگذارند. و برای همین است که دیگر عکس سربرهنه گذاشتن عادی شده است. بلکه عکس‌های عاشقانه از افرادی که واقعا مسلمانند به وفور در این فضا دیده می‌شود. راه منطقی آن است که از خیر بازی کردن در این زمین بگذریم و خارج شویم.

مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی
https://eitaa.com/eporsesh

پربازدیدترین ها