آیا دادن شعار های مرگ بر شاه- مرگ بر فتنه گر و... در راهپیمایی ها که همانطور که شاهد بودیم در راهپیمایی 22 بهمن 89 نیز سر داده شد صحیح می باشد؟

متن سوال: 
سلام عليکم با توجه به اينکه قرآن در سوره حجرات دستور داده است که يکديگر را مسخره نکنيم و گروهي را خوار نکنيم آيا دادن شعار هاي مرگ بر شاه- مرگ بر فتنه گر و... در راهپيمايي ها که همانطور که شاهد بوديم در راهپيمايي 22 بهمن 89 نيز سر داده شد صحيح مي باشد؟

سلام وقت شما بخير آنچه در سوره حجرات آمده است نهي از تمسخر گروهي از مومنان نسبت به گروه ديگر است که ناشي از روحيه خود برتر بيني باشد که خداوند متعال به دنبال نهي از تمسخر مي فرمايد « عسي ان يکونوا خيراً منهم و لا نساء من نساء عسي ان يکن خيراً منهن » که اين ناظر به ويژگيها ورفتار شخصي افراد است اما اگر عملکرد فرد يا افرادي در جامعه اسلامي بگونه اي بود که ارزش ها و اصول اسلامي را زير سؤال برده و در راستاي تخريب آن باشد اعلام انزجار و بيزاري از چنين افرادي مصداق تمسخر نخواهد بود بلکه بيانگر غيرت ديني و توجه جدي به ارزش هاسات . از اين رو هر چند در صدد قضاوت پيرامون تمامي اشخاصي که بر عليه آنان شعار داده مي شود نمي باشيم اما به صورت کلي شعار بر عليه کساني که ابزار دست بيگانگان قرار گرفته و در صدد ضربه زدن به ارزشها و آرمانهاي انقلاب و نظام اسلامي و امنيت و منافع ملي کشور مي باشند , مصداق تمسخر و يا خوار نمودن افراد و مانند آن نيست بلکه اعلام انزجار, بيزاري و تنفر مردم ازاقدامات چنين افرادي به عنوان عاملان و سران فتنه است که در عمل ارزش هاي اسلامي و انقلابي مردم را به سخريه گرفته و در جهت خوار نمودن آنان همسو با دشمنان گام برداشته اند . اين قبيل افراد به دليل فاصله گرفتن از اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي و جدا شدن از مسير انقلاب و پيوستن به جبهه دشمنان و مخالفان نظام اسلامي وبستر سازي و زمينه سازي براي اهداف و مقاصد شوم آنان , مورد خشم و تنفر مردم قرار گرفته اند و چنين برخوردي با آنان , نتيجه و عکس العمل اقدامات تخريبي آنان برعليه نظام جمهوري اسلامي است . مردم انقلابي ايران در حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري شاهد اقدامات غير قانوني و ساختار شکن اين افراد عليه اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي بوده اند و حمايت استکبار جهاني و معاندان نظام از اقدامات و عملکرد آنان را مشاهده کرده اند و نظاره گر توهين به مقدسات و ارزش هاي اسلامي و انقلابي اي بوده اند که در سايه حمايت و هدايت اين افراد صورت گرفته است از اين رو چنين افرادي را به دليل اين گونه اقدامات وقيحانه و دشمن شاد کن و اصراربر پيمودن مواضع خود , در رديف مخالفان و توطئه کنندگان بر عليه نظام جمهوري اسلامي دانسته و با چنين شعارهايي عمق بيزاري از آنان را سر مي دهند. از اين روسر دادن چنين شعارهايي توسط مردم عليه اين افراد مصداق برائت و بيزاري از دشمنان انقلاب اسلامي است واين افراد با چنين اقداماتي خود را در عمل در صف مخالفان و دشمنان نظام قرار داده اند واز دايره تولّي و«رحماء بينهم»(سوره فتح,آيه 29) خارج گرديده و دردايره تبّري و مورد « اشداء » قرار گرفته اند . در حقيقت اين چنين افرادي با عملکرد خود در طول اين مدت , آب به آسياب دشمن ريخته و او را در رسيدن به اهداف خود اميدوار نموده و چهره نظام اسلامي را تخريب نموده اند و با اقدامات خود در عمل نظام جمهوري اسلامي و مردم را به سخره گرفته اند و تلاش نموده اند تا آنها را خوار نمايند از اين جهت سزاوار خشم و تنفر مردم مي باشند.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها