کسی که دختر خواهرش را به سبب اینکه اهل زنا بوده کشته چه حکمی دارد؟

متن سوال: 
اگر شخصى كه اطمينان داشته يكى از محارمش(مثلا دختر خواهر) چندين بار مرتكب زنا شده و پشيمان نبوده و در صدد تكرار زنا با افراد مختلف بوده است،او را كشته باشد حكم شخص قاتل چيست؟درهاى توبه براى او باز است يا نه؟

سلام عليکم
1- کارش خلاف شرع و گناه بوده است و چنين حقي نداشته است. در اين موارد معلوم نيست حکم شخص زاني و زانيه قتل باشد، بلکه ابتدا باید به صورت دقیق موضوع بررسی شود و مشخص شود این زنا با چه قید و قیودی انجام شده و طرفین چه خصوصیاتی داشته اند، صیغه می خوانده اند یا نه، با علم به گناه بودن تکرار می کرده اند یا نه، حدی بر ایشان جاری شده بوده یا نه و....
خلاصه اینکه شخصی سر خود بدون علم از اینکه این مساله حکم دقیق شرعی اش چیست، شخصی را بکشد خلاف شرع است.
2- فارغ از اينکه حد او چيست، در حکومت اسلامی مثل حکومت فعلی، هر کسي حق ندارد خود بدون مراجعه به قانون، اقدام به انجام چنين اموري بکند بلکه اگر هم ميخواهد اقدامی نمايد بايد از مسير قانون باشد.
شايد اگر اين شخص عجله نمي کرد و از طريق صحيح و با مشاوره ي صحيح اقدام مي کرد الان هم اين دختر زنده بود و هم دست از کار گناهش برداشته بود.
3- در مورد توبه، بايد عرض کنيم اگر توبه ي گنهکار حقيقي باشد و به صورت کامل و تمام(مانند اينکه ديه مقتول وکفاره قتل رابپردازد ) انجام شود، خدا ارحم الراحمين است.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها