کار های قبل و بعد عقد 2


#ازدواج
#قبل_از_عقد

ادامه مباحث کارهای قبل وبعد از عقد

اگر قرار باشد مدت زمان عقد کمتر ازشش ماه و یا بیشتر از یک سال باشد باید شرائط را درست بررسی کرد وحتی الامکان با مشاوری پخته و آگاه مشورت نمود.
افزایش و یا کاهش مدت زمان عقد فقط وابسته به شرائط مالی داماد و یا عروس و یا خانواده ها نیست، سن و بلوغ اجتماعی و آمادگی روحی روانی دختر و پسر برای شروع زندگی مستقل باید مد نظر باشد.

اگردختر یا پسرقبل ازخواستگاری با هم مدتی دوست بوده اند،فقط به شناخت دوران دوستی اکتفاء نکنند.
اگر دختر و پسری قبل از خواستگاری دوست بوده اند و ارتباطات عاطفی و جنسی داشته اند توجه داشته باشند که بعد ازعقد ناخواسته به همدیگر سوء ظن خواهند داشت.و گاهی آنچنان که باید و شایسته است حریم واحترام هم را نگه نخواهند داشت.یعنی پیش هم ابهت چندانی ندارند.

کسانی که دوست یا دوستانی از جنس مخالف دارند قبل از خواستگاری و عقد باید تکلیف آن رابطه را مشخص کنند و دربند آن ارتباطات نباشند والا نمی توان به ازدواج آنها خوشبین بود.زیرا ازدواج وابستگی روحی عاطفی کامل را می طلبد و در یک دل دو دلبر نمی گنجد و مشکل ایجاد می کند.گاهی لازم است از آخرین ارتباط تا زمان خواستگاری چندین ماه بگذرد تا شخص از نظر روحی ترمیم شود.

ادامه مطالب دوران قبل از عقد
مدتی است که برخی در خواستگاری یا اوائل زندگی گناهان گذشته خود را برای هم تعریف می کنند و این را نشانه صداقت کامل می دانند، این کار غلط است و نشانه حماقت است نه صداقت.

اگر طرف مقابل اصرار دارد که از گناهان گذشته شما خبردارشود حق ندارید برای او بازگو کنید زیرا درخواست و اصراربه اختیار و خواست اوست اما بعد از شنیدن، تلاطم روحی،سوء ظنی و شکاک شدن و از ازدواج پشیمان شدن، در اختیار و تحمل او نیست.

دلخوش نباشیم که شخص مقابل ماندن من روابط دوستانه و اجتماعی با جنس مخالف داشته پس اگراز روابط من مطلع شود اشکالی ندارد و ناراحت نمی شود زیرا هر کسی کار زشت خود را توجیه می کند اما همان را از دیگری زشت تر می داند.

ازدواج تعهد و مسئولیت پذیری است، فقط لذت و خوشگذرانی نیست،هرکسی که در دوران عقد بیشتراهل شادی وتفریح بود دلیل این نمی شود که بهترین است،هم شادی و هم تعهد.
منتظر مباحث دوران عقد در روزهای اینده باشید .....

مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی

https://eitaa.com/eporsesh

کار های قبل و بعد عقد 2

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
9 + 1 =

پربازدیدترین ها