چند کتاب مفید درباره ازدواج و خواستگاری و شناخت زنان

متن سوال: 
متن سوال . . .سلام لطفا چند کتاب مفيد درباره ازدواج و خواستگاري و شناخت زنان با زمينه و ديدگاه ديني به من معرفي کنيد من تاکنون به اين مسئله فکر نکردم و هيچ امادگي ذهني نسبت به ازدواج ندارم و ميخواهم با مطالعه و اگاهي براي اين امر مهم اقدام کنم با شکر

سلام.پرسشگر محترم
با تشکر از اين که سامانه را قابل اعتماد دانستيد؛ مطالبي تقديم مي شود اميد که مفيد باشد.
ازدواج امر بسيار مهمي در زندگي است اميد داريم که در اين مسير موفق باشيد داشتن معيارهاي معقول و واقعي نه معيارهاي خيالي و رويائي و نيز تعيين درصد براي هر معيار مي تواند کمک کننده خوبي باشد.
هميشه حريم و حدودها را رعايت کنيد خودتان بصورت شخصي امر خواستگاري را با هيچ دختر خانمي در ميان نگذاريد هر وعده و قولي که قبل از خواستگاري رسمي دختر و پسر به هم بدهند بي اعتبار و بي اثر است لذا اصلا مستقيم و شخصي عمل نکنيد عجولانه و شتاب زده تصميم نگيريد بدانيد مصداق ازدواج يک نفر نيست مي توان مصاديق متعددي را در طول زندگي براي ازدواج در نظر گرفت مهم داشتن معيارهاي مناسب و درست است؛اگر واقعا قصد ازدواج داريد پس براي خود و خانواده ارزش قائل باشيد و با خانواده در ميان بگذاريد و از طريق خانواده خواستگاري رسمي را پيگيري نماييد. مشاوره قبل از ازدواج مفيد است از آن خود را بهرمند سازيد.
در زمينه انتخاب همسر کتابهاي متعددي موجود است. به برخي فقط اشاره مي شود:
1- کتاب جوانان و انتخاب همسر/آيه الله مظاهري2- انتخاب همسر/ايه الله اميني-3-کتاب پانزده نکته درباره انتخاب همسر/محسن عباسي.
و نيز کتابهاي زيادي در زمينه ارتباط با ديگران هست از کتابهائي در زمينه روانشناسي اجتماعي استفاده نماييد مانند:
ارتباط موثر/حورائي-مهارتهاي ارتباطي-دوستي و دوستان/شيخي-مهارتهاي زندگي-همزيستي و معاشرت/کمالي-هفت مهارت ارتباطي/ و............
جهت تذکر يادآور مي شويم که ارتباط با جنس مخالف دقيق و خطري است بايد مراقب بود.
حفظ عزت- حفظ عفت و عفاف- سريع صميمي نشدن- احتياط در اعتماد-ورعايت حدود و حريم ها لازم است. بدانيد انسان ناخواسته در مراحلي که دوست ندارد قرار مي گيرد لذا از ابتداء بايد دقت در ارتباط داشت و از هر نوع ارتباط غير ضروري با جنس مخالف پرهيز کرد(چه مستقيم چه غير مستقم مثل اس ام اس)
موفق باشيد

پربازدیدترین ها