نقدی بر پانکیسم

متن سوال: 
نقد پانکيسم را برايم بنويسيد

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
اولا:آنچه که به صورت تحليل بيان مي شود بخشي از کل مي باشد يعني اول بايد شيطان گرايي و پانکيسم را مورد بررسي قرار داد و بعد تحليل و بررسي نمود
ثانيا:اگر شما نسبت به پاسخ و نيز اقناع نشدن آن سوال داريد بيان کنيد
ثالثا:در اواخر دهة 1970و اوايل دهة 1980 که موسيقي متال از مسير خود منحرف شده و از آرمان‌هايش فاصله گرفته بود، هنوز عمليات خنثي سازي ارزش‌هاي انساني در سناريوي دگرگون سازي تصورات آدمي پايان نيافته بود، از اين رو جنبش پانک موج تازه‌اي افکند و به متال رونقي نو بخشيد. پانک‌ها به آرمان‌ها برگشته بودند و براي اعتراض به تجمل‌گرايي، مصرف‌زدگي، سرمايه‌داري، بي‌عدالتي و فاصلة طبقاتي از زباله‌ها کفش و لباس پيدا مي‌کردند و مي‌پوشيدند. ظاهر ژوليده، لباس‌هاي پاره و بوي لجن ويژگي‌ آنها بود. اما توانستند با شور و هيجان، شعارهاي آرماني که مردم تشنة آن بودند و نيز با پوشش تبليغاتي فوق العاده جايگاه چشم‌گيري در فرهنگ جوانان پيدا کنند.
اما داستان پانک نيز به سرانجام نرسيد. پس از مدتي، لباس‌هاي پاره و نامرتب که نماد فقر و بي‌عدالتي بود از سوي شرکت‌هاي سرمايه‌داري که روي تبليغات آنها سرمايه گذاري کرده بودند، به صورت مدل روز به توليد انبوه رسيد و به قيمت گزاف در بهترين بوتيک‌هاي نيويورک، لندن، پاريس، بن و ساير شهر‌هاي دنيا به فروش رسيد. حتي ادکلن‌هاي گران قيمتي با بوي نامطبوع توليد و توزيع شد. به اين ترتيب بازي با افکار، هيجانات و ارزش‌هاي مردم به صورت يک سرگرمي براي قدرت‌هاي پشت پرده در آمد. و آنها ديدند که مي‌توانند به راحتي به افکار و ارزش‌هاي مردم جهت بدهند و تصورات آدمي را دگرگون سازند. از اين جا بود که با اطمينان به ترويج علني‌تر انديشه‌ها و آرمان‌هاي شيطاني پرداختند.
موسيقي‌تند، فرياد، خشونت نمايشي و گاهي واقعي در کنار رفتار ناهنجار جنسي و استفاده از مواد مخدر و روانگردان و به بازي گرفتن شعارها و آرمان‌هاي تحول آفرين، تمام نيروي فکري و جسمي جوانان را به تباهي کشيد و قدرت ايستادگي و اعتراض مؤثر و تفکر تحول‌ساز را از آنها گرفت. شيطاني‌تر از همه اينکه نيروي سرمايه‌داري و قدرت‌هاي سلطه‌گر نه تنها براي اين ويران‌گري هزينه‌اي پرداخت نکردند، بلکه از آن براي خود منابع ثروت آفرين ساختند. فروش فيلم‌ها، در آمدهاي حاصل از برنامه‌هاي رسانه‌اي، توليد پوشاک و لوازم آرايشي و زينتي که با نمادها و اليمان‌هاي گروه‌هاي معروف توليد مي‌شد، سرمايه‌دارهاي پشت صحنه را از ستاره‌هاي روي صحنه ثروتمندتر کرد.

موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها