موردي دارد مقنعه یا روسری زير پالتو برود؟

متن سوال: 
با سلام و ممنون از سايت خيلي خوب شما من از معلم مدرسه‌ام شنيدم که امام صادق فرمودند شانه‌ها بايد با لباسي مانند مقنعه پوشانده شوند.(يعني جايز نيست روي مقنعه پلتو بپوشيم که مقنعه زير پالتو برود.)اما مادر دوستم که حوزوي است گفته که موردي ندارد.حالا آيا موردي دارد مقنعه زير پالتو برود؟درمورد کوله پشتي چه طور؟مشکلي دارد اگر روي مقتعه يا چادر آن را بپوشيم؟

سلام عليکم
1- حجاب و پوشش، بايد به گونه اي باشد که علاوه بر اين که تمامي بدن زن را (به جز صورت و دستها تا مچ که استثناء شده به شرطی که زینتی بر آن ها نباشد) بپوشاند، توجه نامحرم را هم جلب نکند. (1)
2- همچنین از لباس هایی که زینت حساب میشود باید دوری کرد و زن نباید لباس زینتی را جلوی نامحرم بپوشد چرا که زینت جلوی نامحرم شرعا جایز نیست هر چند بدن را کاملا پوشانده باشد. (2)
نسبت به سوالی هم که کردید باید بگوییم، آن مساله به خودي خود اينکار اشکالي ندارد و اشکالی ندارد روی مقنعه پالتو بپوشید البته به شرطی که مطلب بالا که عرض شد رعایت شود.
استفاده از کوله پشتي هم به همين صورت مي باشد که به گونه اي استفاده شود که جلب توجه نامحرم را نداشته باشد.

در ضمن اینکه حدیثی دقیقا به این مضمون داشته باشیم یا نه، فعلا ما اظهار نظری نمی کنیم. از معلم خود می توانید متن دقیق حدیث و آدرس دقیق آن را جویا شوید، و برای ما بفرستید تا اگر نیازی به توضیح دارید قسمت حدیث ما برای شما بیان کند.
انشاءالله سلامت و موفق باشيد.

1. سايت ادمين مقام معظم رهبري https://modir.velayat.ir/admin/modules/mokatebat1/index.php
2. با استفاده از استفتائات جامعه الزهرا، جزوه ی نگاه و پوشش

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها