معارف رضوی و ساختارهای سیاسی-اجتماعی و فرهنگی کشور!

معارف رضوی و ساختارهای سیاسی-اجتماعی و فرهنگی کشور!

معارف رضوی و ساختارهای سیاسی-اجتماعی و فرهنگی کشور!

امام رضا علیه السلام برای ما نقطه اتکای فکری-روحی و منبعی فیاض، اندیشه ساز، الهام بخش و هویت بخش در همه ابعاد زندگی است و ما با تمام وجود بر این باوریم که ائمه هدی علیهم السلام، محور آفرینش اند و به تعبیر یکی از حکمای متأله، انبیاء(ص) و ائمه(ع) آمده اند تا انسان را از مبدأ نقص به منتهی الیه کمال رهنمون شوند.

اگر در عمل به این منعتا متعهد و ملتزم باشیم، باید بسترها و زمینه های حضور فرهنگ رضوی را در ساحت ها و ساختارهای حاکمیتی، مدیریتی، اجرایی و سیاسی-اجتماعی و فرهنگی و نیز در جهت گیری ها، رویکردها، برنامه ها و همه مناسبات خرد و کلان فراهم کنیم.فقط در این صورت است که جامعه ای پرنشاط، اخلاق مدار، فضیلت خواه،اندیشه ور، کرامت مند، فرزانه، برومند، قامت کشیده، سالم و سازنده خواهیم داشت.

حیات طیبه و انسان رشید و جامعه سالم در سایه فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع) امکان بقا و استمرار دارد و درست به همین دلیل است که دشمن، "منطقه البروج" فکری ما که همان فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) است را نشانه گرفته است و با تمامی ابزارها، روش ها، امکانات و شیوه های متنوع و گونه گون درصدد تخریب و تهاجم به آن است.

انبوهی از شبکه های ماهواره ای، فضای سایبر، رسانه های مکتوب، شبکه های اجتماعی نرم و زیرپوستی در لایه های مختلف  و ...بخشی از این تهاجم پرحجم و گسترده است.

در مقابل این هدف گیری و نقطه زنی که با رصدهای مختلف انجام می پذیرد، ما باید با تدبیر و اندیشه ورزی به بازشناسی دقیق و جامع این فرهنگ و معارف والا پرداخته و آن را در مناسبات و ساختارهای خود جای داده و جاری سازیم و از شعار زدگی، سطحی نگری و نگاه بسیط و ساده یاب به شدت پرهیز کنیم.

به طور قطع فرهنگ ومعارف رضوی ما را از بسیاری از اعوجاج ها و کژتابی ها می رهاند و عطر آن جان و جهانمان را معطر می کند.

حمزه واقعی

معارف رضوی و ساختارهای سیاسی-اجتماعی و فرهنگی کشور!

تصویر admin
نویسنده / مترجم: admin

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 2 =

پربازدیدترین ها