قبل از ازدواج مشکلي در چشم من بود که ديد درشبم کم بود و همسرم مدام اين مسئله را تکرار مي کنند و ادعا میکند او فریب خورده است؟!

متن سوال: 
با سلام و اگر روبرو را نگاه مي کردم زير پايم را نمي ديدم.موقع خواستگاري مسئله را باهمسرم در ميان گذاشتم.البته خانواده و من اسم بيماري رو نمي دونستيم و خيلي هم ب نظرمون جدي نبود.در جلسه خصوصي بين همسر و پدرم پدرم اين مسئله را مطرح نکرده بودند.سوال من اينجاست که ايا. پدر من بايد ميگفته و از نظر شرعي مرتکب عدم صداقت و دروغ شده يا خير.10 سال از زندگي من ميگذرد و همسرم مدام اين مسئله را تکرار مي کنند و عاملي براي اختلاف بين ايشون و پدر و مادرم شده

سلام عليکم
مواردي مثل بيماري هاي مسري مثل هپاتيتB که اخفائش عرفا تدليس شمرده مي شود آگاه نکردن خواستگار از نظر شرعي اشکال دارد. (1)
اما در فرض سوال که شما اين مشکل را به ايشان در خواستگاري و قبل از عقد گفته ايد ديگر جاي اشکالي باقي نمي ماند و از طرف ديگر اگر پدر شما اين مشکل شما را بيان نکرده است اما دروغي نيز گفته نباشد،‌ از نظر شرعي اين هم اشکالي نداشته است.
اگر همسر شما اطلاعي نداشت باز جاي بحث و نظر بود اما وقتي خود ايشان قبل از عقد با آگاهي از جانب شما، به اين مشکل علم پيدا کرده است و خود اقدام به عقد کرده است جاي اعتراضي باقي نمي ماند.
به نظر ما مساله ي شما بايد توسط يک مشاور بررسي گردد بنابراين توصيه ميکنيم با قسمت مشاوره ي ما اين مشکل را مطرح بفرماييد.
راه هاي ارتباطي با ما:
1-براي ارتباط با ما مي توانيد از همين طريق، سوال را براي قسمت مشاوره بفرستيد.
2-مي توانيد با تلفن 096400 تماس بگيريذ.
3-همچنين مي توانيد در سايت eporsesh.com با مشاورين ما به صورت زنده گفتگو کنيد.

منبع
1. استفتائات جامعه الزهرا جزوه ي نکاح،‌ ص43

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها