فراماسونری چیست ؟

متن سوال: 
فراماسونري چيست ؟وچه کسي آنرا تاسيس کرد ؟و قدمت ان چقدر است؟

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
مي توان گفت اين سؤالي است که افراد بسياري قادر به پاسخ دادن نيستند و يا اطلاعات دقيقي در اين رابطه ندارند. اين در حالي است که اين تشکيلات و اعضاي آن، نقش مهمي در تاريخ داشته اند و شناخت اين تشکيلات، براي ما مسلمانان امري لازم و ضروري است.
کلمه ي ماسون (mason) يعني بنّا، فراماسون (Freemason) يعني بنّاي آزاد. ماسونري يک تشکيلات منظم جهاني است که بر ارکان دولت هاي جهان و اکثر وجوه زندگي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جوامع، سلطه يافته است و بسيار هم آزادانه عمل مي کند. کسي که عضو فراماسونري است، ماسون يا فراماسون ناميده مي شود. ساختماني که مرکز فعاليت ماسونهاست لژ نام دارد. يکي از بزرگترين اهداف گروه هاي ماسوني اين است که زمينه را براي حکومت فردي از بين ماسون ها با عنوان نمادين ضد مسيح (Antichrist = دجال)، يا به تعبير بعضي از گروه هاي ماسوني، فرعون جديد (New Pharaoh) آماده کنند. فراماسونري جمعيتي سرّي است که کسي به راحتي نمي تواند در حريم آن نفوذ کند و اگر هم راه يافت، مکلف است اسرار آن را مکتوم نگه دارد؛ اما با اين وجود، کساني توانستند به حريم آن نفوذ کنند و به اسناد و مدارک مهمي دست يابند و موفق به کشف و افشاي اسرار آنها شوند. همه ي اين افراد متفق الرأي هستند که: «مسئله يک توطئه است که اين توطئه از اواخر قرن هجدهم آغاز شده و تا به امروز هم با موفقيت تمام ادامه دارد و هدف نهائي آن ايجاد يک حکومت جهاني «شيطاني» است و براي پياده کردن آن در سراسر عالم، به يک مبارزه وسيع و بي امان دست زده اند.» (1)
کتاب «کميته 300 کانون توطئه هاي جهاني» نوشته ي دکتر جان – کولمن، در اين زمينه چنين مي گويد: « دليل موجوديت نظامهاي پنهاني مانند سلحشوران اورشيلم، سنت جان و مردان ميزگرد و گروه ميلنر و ساير اجتماعات مخفي (ماسوني) چه مي تواند باشد؟ اينان، بخشي از زنجيره ي گسترده ي فرماندهي سلطه گري جهاني را تشکيل مي دهند که از باشگاه رم ، سازمان ناتو، مؤسسه ي سلطنتي امور بين المللي تا سرسلسله ي توطئه گران، يعني کميته ي 300، امتداد دارد. اين افراد و گروه ها به اين اجتماعات پنهان و اسرار آميز نياز دارند، چرا که اعمالشان شيطاني است و بايستي از چشم جهانيان به دور بماند. » (2)
يک توضيح: در کشور هاي غربي گروه هاي مختلف مخفي و سري فعاليت مي کنند که بعضآً نام هاي اغواگري چون ( Illuminati = روشن ضميران، روشن فکران ) و ... دارند. اکثر گروه هاي نامبرده ، گروه هايي توطئه گر و پيرو اهداف شيطاني هستند که دست بسياري از آن ها براي محققين رو شده است. اکثر اين گروه ها با وجود تفاوت هاي ظاهري، عقايد مشترک و اهداف يکساني دارند. اسامي که به اين گروه ها اطلاق مي شود عبارتند از: Theosophical Society (نامي که به هيچ عنوان درخور آنان نيست)، Occult، Secret Society، Illuminati، The Committee of 300،Masonry و Freemasonry. از اين به بعد وقتي از ماسون ها يا فراماسون ها سخن مي گوييم ، علاوه بر اعضاي Freemasonry و Masonry به طور خاص، منظورمان اعضاي گروه هاي ديگر نيز به طور عام مي باشند. چرا که اين گروه ها همگي عقايد و اهداف مشترکي دارند.

منشأ فراماسونري:
بنوشته Encyclopedia of Occultism and Parapsychology فراماسونري جنبشي سري در قرن هفدهم ميلادي بوده است. در بريتانيا فراماسونري ترکيبي از نسخه بريتانيايي گنوستيک تا جنبش روسيکروسين (Rosicrucian)آلمان بوده است. هرچند اين جنبش ريشه در آموزه هاي صنف معمار و ساختمان در قرون وسطي دارد، فرم مدرن فراماسونري ريشه در حالت بازيابي شده و راز آميز گنوستيک در دوران موسوم به دوران پس از اصلاحات دارد. تاريخ افسانه اي ماسنري بدين سبب ساخته شده است تا از اين جنبش در جو عدم تساهل مذهبي بريتانيا در آن دوران بريتانياي کبير محافظت کند.
بگفته وبگاه فراماسونري منشا و نحوه بوجود آمدن فراماسونري نامشخص است و در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد. قديمي‌ترين اسناد موجود مرتبط به فراماسونري به سال ???? ميلادي برمي گردد. مدارکي موجود است که نشان مي‌دهد که در اواخر قرن شانزده ميلادي لژهاي فراماسونري در اسکاتلند وجود داشته‌است.
البته فراماسونري عمده ي تعليمات خود را از حکومت طاغوتي و شيطاني مصر باستان کسب کرده است، هر چند تعاليم اندکي نيز از بقيه ي حکومت هاي الحادي فراگرفته است. در هر صورت رد پاي حکومت طاغوتي فرعون هاي مصر باستان را مي توان در سراسر تعاليم ماسوني يافت.

شواهدي که بر اين مدعا صحه مي گذارند، به قرار زيرند:
1 – نقوش اهرام، مجسمه هاي ابوالهول و همچنين نوشته هاي هيروگليف در سراسر لژها و نشريات ماسوني به چشم مي خورد.(3)
2 – دعاهايي که فراماسون ها مي خوانند، مملو از عبارات مصري است که در زمان فراعنه استفاده مي شد. براي نمونه: (مَعَت نِب مِن آ، مَعَت بَ آ = بزرگ است استاد فراماسونري ، بزرگ است روح فراماسونري) (4)
3 – يکي از نمادهايي که در فراماسونري کاربرد فراوان دارد، علامت و نماد « چشم جهان بين :All seeing eye » است که به صورت يک هرم و چشم در انتهاي آن مي باشد. اين نماد مربوط به يکي از خدايان مصر باستان بوده است.(5)
4 – « ستاره ي شش گوش » علامت و نماد بحث برانگيز فراماسونها.(6)
اين علامت در افکار عمومي به عنوان نماد «يهودي ها» شناخته شده است و به آن « ستاره ي داوود » يا « مهر سليمان » هم مي گويند؛ ولي در حقيقت اين نماد هم جزء نمادهاي الحادي بوده که بر اساس تفکرات الحادي مصر باستان ساخته شده است و نماد تعادل طبيعت بين زن و مرد، طبع سرد و گرم، الهه هاي ماه و خورشيد و.... است. البته علامت مذکور در مکتب هاي الحادي ديگر، مانند هندوييسم و ديگر مکتب هاي شرقي نيز با مفاهيم مشابهي به کار مي رود. نکته ي مهم اين است که اين تفکر تعادل عالم خلقت، متفاوت با ديدگاه اسلام است. در اسلام نيز مفهوم تعادل وجود دارد، اما در ديدگاه اسلامي، اين تعادل مخلوق خداوند يکتاست. امّا در مکاتب شرک آميز نامبرده، اين تعادل را خدايان مختلفي با کمک هم ايجاد کرده اند. براي مثال در تفکر مصر باستان، از امتزاج قدرت خدايانIsis و Osiris، تعادل در عالم خلقت ايجاد شده است.
ستاره 6 گوشه : نماد تعادل خلقت از ديدگاه مکاتب شرک آميز
نکته ي عجيبي که وجود دارد، اين است که شيطان پرستان نيز علامت مذکور را قويترين علامت خود مي دانند و از آن در مراسم شيطاني خود استفاده مي نمايند. در کتاب « Web of Darkness : شبکه ي تاريکي » اثرSean Sellars (شيطان پرست معروف) در زير اين علامت نوشته شده است :
« اين علامت، قوي ترين علامت در شيطان پرستي است. ستاره ي شش گوشه از شش ضلع، شش گوشه (زاويه) و شش مثلث کوچک درست شده است که معرّف عدد 666 مي باشد. » اين عدد در بين مسيحيان و نيز شيطان پرستان عددي ويژه و خاص است و نشان دهنده ي دجال يا Antichristمي باشد.
هدف اصلي شيطان پرستان و فراماسونها به حکومت رساندن Antichrist است؛ به همين دليل است که ستاره ي شش گوش، بهترين و قوي ترين نمادشان محسوب مي شود.
حتي کلمه ي « hex » که در زبان انگليسي به معني نفرين و تلاش براي آسيب رساندن مي باشد، از کلمه ي « HEXAGRAM : ستاره ي شش گوش » گرفته شده است. »(7)
5 – افسانه ي ايزس (Isis) يا زن بيوه، نيز از دوران مصر باستان اقتباس شده است. فراماسونها اعتقاد دارند که تمام ماسونها فرزندان زن بيوه مي باشند.(8) همان طور که ذکر شد در باور مصريان قديم، Isis و Osiris الهه هاي مصر باستان بودند که در اثر ازدواج آنان تعادل طبيعت به وجود آمد. بعد از مدتي Osiris مرد و خداي شهر هاي مردگان گشت. بدين ترتيب Isis بيوه شد.
6 – علامت آنخ (Ankh) که نماد Isis است و در لژهاي ماسوني به کار مي رود.(9) اين علامت امروزه به عنوان سمبل جنس زن و نشانه ي فمينيست ها (Feminists) نيز به کار مي رود.(10)
رواج تفکر فمينيستي در جهان نيز مشکوک بوده و احتمالاً توطئه اي از جانب ماسون ها مي باشد. (فمينيسم ديدگاه تساوي حقوقي زن و مرد اسلام و ساير اديان الهي را قبول ندارد و به بهانه ي احقاق حقوق زنان، در جهت اهداف استعماري قدم برمي دارد.)
و....

موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها