صيغه دختربدون اذن پدرش صحیح است؟

متن سوال: 
با سلام دختري 27 ساله و مجرد و شاغل هستم و تا كنون هيچ خواستگاري نداشتم و نياز جنسي ام زياد است و هيچ خواستگاري هم نداشتم بخاطر آلوده نشده به گناه و معصيت آيا مي شود كه با يه مرد به شرط آسيب نرساندن به بكارت بدون اذن پدر صيغه كنم؟ هرچند كه خانواده طبيعتا مخالف هستن.؟مي شود؟ در غير اينصورت چيكاركنم؟خواهش ميكنم جوابم را فورا بدهيد.عجله دارم ممنون

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

اگر چه ازدواج موقت يكي از قوانين كلي و عمومي الهي است كه براي پاسخ‌گويي صحيح به يكي از غرايز طبيعي انسان از طرف دين مقدس اسلام پذيرفته شده است و حكم قطعي اسلام است، ولي خود با آسيب هاي بسياري همراه است و شايسته نيست كه دختر مجرد و باكره، در شرايط معمولي و پيش از ازدواج دائم به اين كار مبادرت ورزد. ضمن اين كه به فتواي غالب مراجع تقليد، ازدواج موقت دختر باكره نياز به اذن پدر و يا جد پدري دارد و در صورت حضور آنها در قيد حيات بايستي از آنها اجازه و اذن گرفت و نيز بايد به ديگر شرايط و احكام آن ملزم بود كه در غير اين صورت، ازدواج موقت ايراد شرعي پيدا مي‌كند و درست نيست.

به تجربه ثابت شده است كه ازدواج موقت نه تنها تأثير چنداني در كاهش و اطفاي تمايلات غريزه‌ي جنسي ندارد، بلكه چه بسا شما را حريص‌تر مي گرداند و نياز كاذبي را در وجودتان مي پروراند. ادامه‌ي اين روند مي تواند به تمايل شديد جنسي شما منجر شود و باعث آسيب ديدن پرده بكارت و آسيب هاي ديگر مثل: حاملگي و باروري ناخواسته، بيماري‌هاي آميزشي، محروميت از ازدواج دائم، آبروريزي و مسائل ديگر گردد به همين خاطر، توصيه مي كنيم به نحوي غريزه‌ي جنسي خود را كنترل كنيد و تمام عواملي را كه باعث تهييج شهوت و افزايش ميل جنسي تان مي گردد را از دسترس خود خارج كنيد. البته قبول داريم كه كار خيلي سختي است، ولي كاملاً شدني و امكان پذير است. اصولاً جهاد اكبر يعني همين مبارزه مداوم با هواهاي نفساني و شهواني.
از آنجا كه شما جوان هستيد و هنوز فرصت هاي فراواني براي ازدواج دائم و ارضاي صحيح نياز جنسي خود در بستري مناسب داريد بنابراين، سعي كنيد با خويشتنداري جنسي و با به كارگيري راهكارهايي كه در كنترل و تعديل غريزه‌ي جنسي وجود دارد، غريزه‌ي جنسي خود را كنترل كنيد. البته نبايد در كنار همه اين فعاليت ها از مسائلي كه زمينه ساز خواستگاري و ازدواج دائم است غفلت كنيدد، مثلاً پاكيزگي و نظافت، شادابي، خوش اخلاقي، خوش سخن بودن، شوخي هاي به جا ميان همجنسان، رعايت كردن فرهنگ صحيح جامعه، پرهيز از گرفتگي چهره و عبوس بودن، ابتذال اخلاقي، ژوليدگي و اظهارات دلسرد كننده، حالات افسردگي و...
و نيز در كنار اين كارها مي توانيد به افراد موثق و مورد اطمينان در محل كار، تحصيل و محل زندگي بسپاريد كه اگر پسر خوب و مجردي را سراغ دارند كه با شما همخواني و تناسب دارد به خانواده شما معرفي كنند تا زمينه خواستگاري و ازدواج به وجود آيد.
به طور حتم، اگر به جاي ازدواج موقت، همه‌ي توان و كوشش خود را براي فراهم نمودن اسباب ازدواج دائم خود هزينه كنيد و علل و يا موانعي كه باعث عدم خواستگاري از شما شده است را ابتدا به خوبي شناسايي كنيد و سپس آنها را به شيوه‌ي اصولي مرتفع سازيد به يقين، اسباب ازدواج دائم تان به زودي زود جور مي شود و شما مي توانيد با خيالي آسوده و در كنار همسري موافق و مناسب به آرامش برسيد و نيازهاي خود را برطرف سازيد.
در اين وضعيت، ازدواج موقت بر فرض صحت آن، چيزي جز بغرنج نمودن اوضاع و شرايط حاصل چنداني براي شما در پي ندارد.

پربازدیدترین ها