زندگی و مسایل اقتصادی در ازدواج 2

#زندگی_مشترک
#مسائل اقتصادی

ادامه مطالب زندگی و مسایل اقتصادی

برخی از هزینه های زندگی ضروری نیست ولی بسیار در زندگی تاثیر گذار است و نشاط و روحیه در زندگی را افزایش می دهد و بسیاری از مردان از این مسئله غفلت دارند چون مردها معمولا به خرج های کلان و کارهای اساسی بها می دهند ونه به برج وخرج‌های جزئی. مثلا عصر جمعه خرید 250 گرم تخمه و یا خرید بستنی و دیدن فیلم، تفریح بسیار مختصری در زندگی است و هزینه زیادی ندارد اما بسیار تاثیر گذار است، حال آنکه متاسفانه برخی آقایان اسراف می دانند و برج های غیرضروری را انجام نمی دهند و زندگی را دچار کسالت و اعتراض می کنند.
آینده نگری در زندگی خوب ولازم است اما نباید به خاطر آینده لذت حال را از دست داد، مثلا هیچی نخریم و نخوریم که پول را برای آینده ذخیره کنیم.
پیامبر فرمود کودکان را دوست دارم چون خصلت‌های خوبی دارند یکی از آنها این است که هرچه به آنها بدهی استفاده می کنند و چیزی را برای فردا ذخیره نمی کنند (لایدخرون لغد شیئا) یعنی بچه ها به طور فطری به لذت حال و لذت آنی توجه دارند.
سزاوارنیست شوهر برای مخارج زندگی چشم به دست دیگران داشته باشد و از آنها انتظار و توقع بیجا داشته باشد. خودش باید اهل تلاش باشد ودست به زانو بگیرد و از کسی توقع نکند. برخی چشم به حقوق و اموال همسر دارند. برخی از پدر خود و یا پدر زن توقع دارند درحالی که خود اهل کار و شغل و فعالیت نیستند.

با ما همراه باشید
دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛
#کانال_مرکز_ملی_خراسان_رضوی

https://eitaa.com/eporsesh

زندگی و مسایل اقتصادی در ازدواج 2

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 2 =

پربازدیدترین ها