روابط زناشويي-همسر بنده اعتقادي به تمكين كامل به نيازهاي جنسي مردان ندارد؟

متن سوال: 
همسر بنده اعتقادي به تمكين كامل به نيازهاي جنسي مردان و بنده ندارد و اينكار را نوعي بردگي مي داند و بنده نيز بنا به فطرت ذاتي فردي با غريزه جنسي بسيار قوي هستم و هر بار كه جهت ارضا از همسر تقاضا مي كنم با عباراتي مثل : در دوران مجردي چطور تحمل مي كردي آن كار را بكن و.... و اگر خيلي اصرار كنم بايد تحت فرمان او با شرايط مورد دلخواه او عمل جنسي انجام دهم در مواقعي هم كه با هم قهر هستيم در همه موارد من پيش قدم آشتي مي شوم و غرورم را مي شكنم تا آشتي كنيم . ايشان در هر بار دو سه دفعه تقاضاي مرا براي آشتي رد مي كند و آشتي من را فقط بخاطر نياز جنسي ام مي داند . با اين شرايط من بر خلاف باطنم و فقط از شدت فشار نياز جنسي مجبور به سركوب غريزه ام با عمل گناه مي شوم و بعد از هر بار گريه فراواني در سر نمازم مي كنم لطفا بفرماييد كه چكار كنم ؟ با تشكر

با عرض سلام و تشکر از ارتباط تان با این مرکز.
در پاسخ به سؤال شما مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ازدواج هاست . از آن جا که رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد، تناسب و همخوانی زن و شوهر در این زمینه ضامن تداوم و سلامت زندگی آنان است.
2. تناسب زن و شوهر در زمینه رابطه جنسی خیلی مهم است . معمولاً دانشمندان برقراری رابطه جنسی، یک یا دو بار در هفته را طبیعی می دانند، ولی اگر تقاضا بیش از این مقدار یا کم تر از این باشد، نشانگر گرم مزاجی و سرد مزاجی زوجین می تواند باشد. اگرچه تشخیص گرم مزاجی و سرد مزاجی شما و همسرتان نیاز به بررسی علمی و دقیقی دارد ،ولی با این حال، توضیحات ناکافی شما تا به این مقدار نشان می دهد که در رابطه جنسی با هم تناسب و همخوانی ندارید . بیانگر سردمزاجی همسرتان و گرم مزاجی شما دارد . رابطه جنسی در زندگی شما به یک رابطه یک طرفه مبدّل گشته است . این امر به هیچ عنوان مطلوب نیست و باید در پی اصلاح آن برآمد.
3. در حقیقت، روابط زناشویی باید یک رابطه دو طرفه باشد .برای هر یک از مرد و زن جاذبه و لذت داشته باشد تا هر دو را به تداوم زندگی و تحمل سختی‏های آن فرا بخواند. متأسفانه بسیاری از مردان گرفتار این تصور غلط هستند که ازدواج به مرد حق می‏دهد و این نیاز فقط به خواست اوست، میل و خواست زن اصلاً مهم نیست و زنان ابزاری برای دفع شهوت مردان تصور شده‏اند!
4. ارتباط معقول و اصولی رابطه جنسی، نشانه عشق و علاقه عمیقی است که بین زن و شوهر وجود دارد. باید از این عامل پیوند دهنده همچون سایر عوامل به نحو موثر استفاده کرد. باید با شناخت نارسایی ها و رفع آن این رابطه را مستحکم کرد. به طور کلی در عمل جنسی افراط و تفریط پسندیده نیست. اگر در عمل جنسی افراط شود، برای دو طرف زیان آور است . کم ترین ضرر آن ایجاد بی علاقگی و عدم اشتیاق و تحریک پذیری برای نزدیکی است، بهترین روش این است که جنبه تعادل رعایت شود.
5. سردمزاجی یکی از علل شایع در اختلالات جنسی زنان معرفی شده است که برای درمان آن راهکارهای فراوانی از توصیه و روان درمانی تا دارو درمانی در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد باید اول در صدد شناخت علل سردمزاجی همسرتان باشید، طبیعی است بعد از شناخت دلائل سرد مزاجی همسرتان، می توانید با اتخاذ راهکارهای مختلف درمانی در پی درمان همسرتان باشید. البته یادتان باشد که نحوه برخورد و رفتار شما در سردمزاجی همسرتان، می تواند در بسیاری موارد نقش داشته باشد .به همین خاطر لازم است
در گذشته خود خوب بنگرید . عملکرد خود را مورد ملاحظه قرار دهید. ببینید در کجا اشتباه کرده اید که نتیجه آن روی سردمزاجی همسرتان اثر گذاشته است، از این روی در صدد اصلاح رفتارهای خود برآیید.
6. علت اصلي سردمزاجي زنان، وجود عوامل روحي و رواني است. تمايلات جنسي در زنان به ‌شدت در كنترل قشر مخ است، يعني اگر زن احساس خوشايندي نسبت به همسر خود داشته باشد، مراحل طبيعي را به بهترين شكل طي خواهد كرد. وجود هرگونه مشکلات عاطفی، اضطراب و نگراني كه سلامت روان زن را تهديد كند، بي‌ميلي جنسي او را به دنبال خواهد داشت. تجربيات نامطلوب در اوايل زندگي زناشويي، نبود تفاهم ميان زوجين، فشارهاي اقتصادي و ... از عواملي هستند كه مي‌توانند سردمزاجي‌هاي طولاني‌مدت در زنان به‌ وجود آورند.
7. به صراحت بگویم تنها راه افزایش میل جنسی زن به دست آوردن دل اوست .به جز دسته اندکی که استثنا هستند ، در بقیه زنان احساس و عواطف حرف اول را می زند. برای افزایش میل جنسی همسرتان تا دل او را تصاحب نکنید، آب در هاون کوبیده اید! یادتان باشد زنان بیش تر خواهان محبت بی قید و شرطند، نه رابطه جنسی و سؤ استفاده های دیگر.
8. براي اينكه بتوانيد رابطه جنسي تان را هميشه گرم نگه دارید و به فراخور آن زندگي شيريني را تجربه كنيد، بايد نيازها و خواسته هاي همسرتان را نيز در نظر بگيريد . با شناسايي رفتارهايي كه موجب سرد شدن رابطه تان مي شود ،از عواقب احتمالي جلوگيري كنيد.
9. مشکل زندگی شما هر علتی که داشته باشد و یا در نهایت درمان بپذیرد و یا نپذیرد، در هر صورت، شما مجاز به روی آوردن به گناه و کارهای ناشایست برای ارضای غریزه جنسی نیستید . باید در اولین فرصت به اصلاح و درمان کج رفتاری های خود بپردازید . در غیر این صورت مشکلات شما چندین برابر می گردد.
ارضای غریزه جنسی به صورت خودارضایی و کارهایی از این قبیل، یک ارضای ناقصی است که علاوه بر گناه بودن آن، عوارض و آسیب های جسمی و روانی خطرناک و ناخوشایندی دارد که می توانید آن ها را در سایت پاسخگو و سایت های دیگر ملاحظه کنید.
بدانید که امروزه راهکارهای بسیاری برای کنترل غریزه جنسی، از توصیه و روان درمانی تا تغییر رژیم غذایی و دارو درمانی وجود دارد . می توانید آن ها را در سایت ببینید و به کار ببندید.
10. در حل مشکل زندگی شما و همسرتان، بیش تر به کمک متخصص و روانشناس با تخصص سکس تراپی احساس مي شود . در اين حالت مي توانيد از مشاوران مراکز درماني معتبر کمک بگيريد.
11. به نظر می رسد که علاوه بر اینکه مشاور و روان شناس و خانواده درمانگر می تواند مشکل همسرتان را اصلاح کند، خودتان نیز می توانید برخی از راهکارهای درمانی را در کنار سایر درمان ها ، به کار ببندید. به این صورت که می توانید ضمن اینکه گرم مزاجی خود را تعدیل می کنید، رابطه جنسی را برای همسرتان خوشایند و لذت بخش کنید تا به تدریج سردمزاجی او اصلاح گردد و به روال عادی برگردد.
نیز برای مقابله با این رفتار همسرتان از شیوه های متفاوت ابراز محبت، آشنا ساختن وی با مسایل زناشوئی و … می توانید استفاده کنید ، ولی در ابتدا باید بیآموزید :
۱- اگر دو روز پیش رابطه داشته اید و امروز هم به دنبال رابطه هستید. علت مهم آن است که شما دو روز پیش ارضای فیزیکی شده اید، ولی به طور ذهنی ارضا نشده اید.
۲- اگر یک بار در هفته از شب تا صبح مشغول فعالیت جنسی باشید و خود را تخلیه کنید، بهتر است از اینکه هر شب برای یکبار رابطه جنسی ناکافی داشته باشید.
۳- اگر بیاموزید که رفتار جنسی خود را با همسر تنظیم کنید و به درستی تخلیه شوید، می توانید روزهای دیگر را به خود برسید .فعالیت های بدنی و ذهنی خود را داشته باشید و خود را آزاد نگه دارید. زیرا در غیر این صورت در هر دو روز یک بار مغز شما به طرف رابطه خواهد رفت.
۴- بیاموزید که در زمانی که سالم تخلیه شده باشید، می توانید ذهن خود را آماده سازید و به کارهای ضروری دیگر خود برسید.
۵- بهتر است به جای اینکه مدام در پی درخواست رابطه باشید، آن را از ذهن خود دور کنید . خود را برای روزی مشخص آماده سازید و در این مدت به خود برسید.
موفق باشید.
منبع: مرکز ملی پاسخگویی

پربازدیدترین ها