ده نکته-ارتباط دختر و پسر به هدف ازدواج

ده گانه هایی برای حل مشکلات
ده گانه هایی برای حل مشکلات برای موضوعات مختلفی که روز مره با آن ها سر و کار داریم ده راه ارائه می دهد. این راه کارها توسط گروه مشاوره ی مرکز ملی تهیه شده است و امیدواریم در زندگی شما تاثیری مثبت به جای گذارد.
بحث امروز:
ارتباط دختر و پسر به هدف ازدواج
سوای اینکه قاعده ی کلی این است که:
حد و مرزهای دینی یکی از مهم ترین نکاتی است که هر نامحرمی باید آن ها را رعایت نماید. دقت در ده نکته ی زیر خالی از لطف نیست:

1-دوست داشتن وعلاقه داشتن،تمام زندگی نیست علاقه نمی تواند تنها معیار برای ازدواج باشد.
2-اگر یکی از خانواده ها راضی به وصلت نباشند عروس تحمیلی و یا داماد تحمیلی جایگاه خوبی نخواهد داشت. به عبارتی دیگر ازدواج یک اقدام شخصی نیست هماهنگی هر دو خانواده را لازم دارد.
3-گفته می شود غالبا دختران از سن 18 و پسران از سن 24 سالگی آمادگی ازدواج را دارند.ازدواج زود هنگام آثار بدی دارد.
4-باید واقع نگر و واقع گرا بود.به مقدار اختلاف سنی باید توجه داشت زیرا اختلاف سنی در نوع نگرش و رفتار و اخلاق طرفین تاثیربه سزائی دارد.
5-بی جهت نباید بریک مورد خاص پافشاری کرد وصبوری نمود زیرا فرصت های ازدواج از بین می رود ونیز نباید از طرف مقابل قول صبوری گرفت و موارد ازدواج او را از بین برد.
6-دختر برای رضایت خانواده پسر، نباید کار خاصی انجام دهد. برای خود و خانواده خود خصوصا پدر ارزش قائل باشیم. بزرگترها را نمی توان به راحتی بر کاری وادارکرد.
7- تاکید داریم تا موافقت خانواده ها حاصل نشده، و عقد رسمی صورت نگرفته از هر گونه ارتباط پرهیز کنید. به راحتی وعده ها و قول ها فراموش می شود. و ارتباط جز حسرت و افسردگی و ضرر چیزی برجای نمی گذارد.
8-ارتباط کلامی حتی با رعایت حدود شرعی می تواند زمینه سازدلبستگی شود و قبل از آن که معرفت و شناخت را افزایش دهد محبت و علاقه را بیشتر کند لذا باید خیلی مراقب بود. مذهبی بودن دلیل و مجوز هر کاری نمی شود، و نمی توان به صرف مذهبی بودن کسی به او اعتماد کرد.
9-از ترس انتشار عکس و یا فیلم نباید رابطه اشتباه و گناه را ادامه داد، شتاب زده و احساسی رفتار نکنیم. کمک از برخی بزرگترها و نیزمشاوره حضوری می تواند مفید باشد.
10-به نظر ما داشتن هر رابطه ای در هر سطحی قبل از ازدواج دائم گرچه بصورت شرعی باشد نمی تواند در همه موارد به صلاح فرد باشد.تشخیص و انتخاب نوع ارتباط آن هم در قالب شرع و دین بسیار باید دقیق و هوشمندانه باشد تا خدای نکرده یک جهت اصلاح نشود و دیگر جهات لطمه ببیند. برای عقد دختر اجازه پدرش لازم است.

ده نکته-ارتباط دختر و پسر به هدف ازدواج

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
6 + 11 =

پربازدیدترین ها