در عقد هستیم و تا چند ماه دیگر به تهران می روم،‌ الان برای دیدن شوهر به تهران رفت و آمد می کنم در تهران حکم نماز و روزه ام چه می شود؟

متن سوال: 
من اهل یکی از شهرهای مرکزی ایران هستم و شوهرم تهرانی است و الان در عقد هستیم و تا چند ماه دیگر به تهران می روم،‌ الان برای دیدن شوهر به تهران رفت و آمد می کنم در تهران حکم نماز و روزه ام چه می شود؟ مکارم شیرازی

با سلام و سپاس از حسن اعتماد شما به مرکز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
طبق نظر آیت الله مکارم:
با توجه به اينکه شما مقدار سفرهايتان در طي يک ماه و مدت اقامت در هر سفر را ننوشته ايد و نيز ذکر نکرده ايد که اين سفرها تا کنون چه مقدار ادامه داشته نميتوان پاسخ شفافي را از اکنون به شما ارائه داد چرا که مقدار سفرها براي حکم به کثيرالسفر شما نيز نامعلوم است اما بطور کلي بدانيد چنانچه در سفر به شهر تهران قصد جدي اقامت 10روز داشته باشيد نمازتان در آن سفر کامل است و روزه نيز صحيح است.
نتيجه اينکه:
1-اگر دهروز کامل ميخواهيد تهران بمانيد با قصد دهه نماز کامل است.
2-اما اينکه تهران وطن شما محسوب مي شود يا نه؟ يا کثيرالسفر محسوب مي شويد يا نه؟ براي جواب به اين سوال مقدار سفرهاي خود در هر هفته و هر ماه را دقيقا براي ما ذکر کنيد.
3-دقيقا بگوييد اين سفرهاي هفتگي يا ماهانه براي چه مقدار مي خواهد ادامه پيدا کند؟

منبع:
سايت آيةالله مکارم شيرازي"حفظه الله"،قسمت استفتائات،مبحث احکام مسافر،موضوع کثيرالسفر https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=44626&mid=254156 و کتاب احکام مسافر مطابق با فتاواي مراجع عظام تقليد ، گروه فقه مرکز ملي پاسخگوي به سوالات ديني ،قم،فراکاما،1391،چاپ اول،با استفاده از ص109و110 و112 و114
موفق و سربلند باشيد.

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها