تصمیم‌گیران شبکه‌های اجتماعی چه اختیاراتی دارند؟

در سطح کلان چه کسانی تصمیم می گیرند کدام محتواها در این شبکه اجتماعی بیشتر منتشر شود؟ قطعا مالکان آنها. چرا؟ کمترین دلیلش آن است که سطح نفوذ و تصمیم گیری آنها با ما بسیار متفاوت است. من صرفا این اختیار را دارم که به مخاطبان کانال خودم (فرض بفرمایید یک میلیون نفر) پیامی را برسانم. اما اجازه ندارم حضور یا عدم حضور همین یک میلیون نفر در کانال‌های دیگر را مدیریت کنم ؛ اما مالکان این کانال‌ها با تعریف الگوریتم‌های خاص اختیاراتی دارند:
1-تعیین ضریب گردش یک پیام در شبکه‌های مختلف: مالک، الگوریتم حضور مخاطبان در کانال‌ها و گروه‌های مختلف را می‌داند. او به وضوح می‌داند برای رسیدن یک پیام به میلیون‌ها مخاطب در فاصله‌ای کمتر از یک ساعت چه باید بکند. (مثلا می داند اگر پیامی همزمان در این هزار کانال بارگزاری شود معنایش آن است که 20 میلیون نفر این پیام را می‌بینند)
2-منع از گسترش یک پیام. او چون مالک است و مدیریت کانال‌ها در دست اوست به راحتی می‌تواند تصمیم بگیرد کدام پیام نباید در این فضا پخش شود. یک نمونه‌اش بلایی است که بر سر پست‌های مربوط به سردار عزیز شهید سلیمانی آمد.
مالک اینستا و تلگرام به راحتی پستی که شما با مخاطبانتان به اشتراک گذاشته‌اید را بدون آنکه شما مطلع شوید از گوشی مخاطبان شما پاک می‌کند. یعنی در واقع شما پیام را فقط برای خودتان می‌فرستید.
با این شرایط آیا دعوت مردم به خروج هر چه سریع‌تر از این پیام رسان‌ها بهتر نیست؟

تصمیم‌گیران شبکه‌های اجتماعی چه اختیاراتی دارند؟

تصویر modir
نویسنده / مترجم: modir

نظر خودتان را ارسال کنید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
9 + 2 =

پربازدیدترین ها