بهترین راه تخلیه شهوت های جنسی چیست چگونه؟

متن سوال: 
متن سوال . . . بهترين راه تخليه شهوت هاي جنسي چيست چگونه؟

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم

خداوند با حکمت و دانش گسترده خويش همراه با غرايز و نيروهاي ديگر، غريزه جنسي را نيز در انسان آفريده است که به هنگام بلوغ شکوفا مي‏شود و اگر به درستي رهبري نشود، ناگزير طغيان مي‏کند و شخص را به راه‏هاي انحراف و سقوط مي‏کشاند و براي کنترل و هدايت درست اين غريزه راه‏هاي متعددي وجود دارد که از جمله آنها، ازدواج بدون تشريفات است. چنان که قرآن کريم در اين مورد مي‏فرمايد: وانکحوا الايامي منکم والصالحين من عبادکم و امائکم ان يکونوا فقراء يغنيهم اللَّه من فضله واللَّه واسع عليم . (سوره نور ، آيه 32)
در اين آيه ابتدا جوانان را بر ازدواج آسان و ساده و پرهيز از تشريفات دست و پاگير ترغيب و به آنان اميد داده که مسأله فقر را مطرح نکنند؛ زيرا با اتخاذ شيوه صحيح و منطقي در زندگي، اين مشکل به راحتي حل مي‏گردد. در مرحله اوّل، کسي که امکانات ازدواج براي او فراهم نيست، مي‏تواند با انتخاب همسر و اجراي صيغه عقد ازدواج را به تأخير انداخته و مدتي را به صورت نامزد باقي بماند و در صورت نبود امکانات ازدواج، قرآن مي‏فرمايد: وليستعفف الذين لايجدون نکاحاً حتي يغنهم اللَّه من فضله (سوره نور ، آيه 33).
خداوند در اين آيه، دستور به عفاف و عفت نفس مي‏دهد و اين بهترين شيوه و روشي است که با به کار بستن آن روح ايمان و تقوا در انسان پرورش مي‏يابد و سبب تقويت اراده و تسلط بر نفس مي‏شود و روحيه عفت در انسان زنده مي‏گردد. همچنين با عمل به سفارش‏هاي زير، مي‏توان بر مشکلات روحي و اخلاقي غلبه کرد :
1- سعي و کوشش در انجام وظايف و واجبات ديني.
2- خواندن نماز با حضور قلب و در اول وقت.
3- گرفتن روزه مستحبي به ويژه دوشنبه و پنجشنبه هر هفته.
4- تلاوت قرآن بويژه بعد از نماز صبح.
5- تأمل و انديشه در آيات قرآن.
6- حتي المقدور سعي در خواندن نماز شب.
7- سحر خيزي.
8- شرکت در ورزش‏هاي فردي و دسته جمعي.
9- تنظيم برنامه براي تمام شبانه روز و پر کردن اوقات فراغت با برنامه‏هاي صحيح و سودمند.
10- شرکت در فعاليت‏هاي مذهبي و اجتماعي.
11- پرهيز از نگاه نامشروع به افراد نامحرم. امام صادق(ع) فرمود: نگاه پس از نگاه، در دل بيننده شهوت را مي‏انگيزاند .(وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 138) و باز فرمود: نگاه، تيري از تيرهاي شيطان است، چه بسا نگاهي که اندوه‏هاي دراز در پي دارد . (وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 139)
12- عدم معاشرت و دوستي با افراد منحرف و فاسد.
13- انتخاب دوستان مؤمن و سالم.
14- به ياد خدا بودن در همه اوقات.
15- کنترل افکار و نينديشيدن به صحنه‏هاي شهوت انگيز.
معرفي کتاب:1-جهادبانفس،مظاهري 2-اعتمادبه نفس،حورائي 3-جوانان وانتخاب همسر،مظاهري.

موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها