اگر من با دختر که قطعا با او ازدواج خواهم کرد رابطه پيامکي داشته باشم حکمش چيست؟

متن سوال: 
سلام مي خواستم بدونم اگر من با دختر که قطعا با او ازدواج خواهم کرد رابطه پيامکي داشته باشم حکمش چيست. پدر مادرمان خبر ندارند. اين پيامک بدون شهوت و.... باشد و فقط براي جلوگيري از ارتکاب حرام و شناخت بيشتر باشد.

با سلام و سپاس از حسن اعتماد شما به مرکز ملي پاسخگويي به سوالات ديني
طبق نظر رهبری:
هرگونه ارتباط نوشتاري ، صوتي يا تصويري که همراه با لذت بوده يا مستلزم مفسده و خوف وقوع در گناه باشد جايز نيست. همچنين دوستي و رفاقت با نامحرم (که به صورت متعارف به نکات پیش گفته منجر می گردد) نيز جايز نمي باشد.
(منبع:موسوعه فقهي تحقيقات و استفتائات واحد پاسخ به سوالات جامعةالزهرا"س"،مجموع احکام16،مبحث رسانه هاي گروهي،صفحه16)
با دقت در پاسخ فوق ، اين مطلب نيز دريافت ميشود که خود اين ارتباطات نوشتاري با نامحرم در اينگونه تعاملاتي که معمولا خوف افتادن به گناه در آن بسيار است ، چه بسا گناه باشد و اين کار بعنوان راهي براي جلوگيري از ارتکاب به حرام و يا شناخت بيشتر توصيه نمي شود. بلکه همانطور که گذشت در مواردی که تجربه نشان داده است به سادگی به گناه منجر می گردد. (مراد ما از گناه، عمل خاص و گناهان بزرگ الزاما نیست بلکه نگاه حرام و...همه این موارد هم گناه است.)
برای مشاوره با مشاورین ما میتوانید در سامانه ی eporsesh.comبه صورت زنده با ایشان گفتگو کنید.
پيشنهاد مي گردد قبل از اقدام به اينگونه روابط ، در اين رابطه با مشاوران اين سامانه نيز گفتگو داشته باشيد(يا از طريق همين سامانه ي پاسخگويي آفلاين و يا از طريق پاسخگويي آنلاين و يا تماس تلفني با096400"قسمت مشاوره")

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها