استفاده از دهانشویه ای که الکل دارد اشکال دارد؟

متن سوال: 
سلام در یکی از کشورهای اروپایی يک مارک معروف دهانشويه هست که ما تا حالا مصرف ميکرديم ولي چون مواد تشکيل دهنده رو به زبان همین کشور روي محصول مينويسند هيچ توجهي به ان نميکرديم. امروز اتفاقي متوجه شدم که اين دهانشويه در مواد تشکيل دهنده داراي الکل است. روي محصول فقط نوشته الکل و مشخس نکرده که چه نوع الکلي و به چه ميزان و درصدي. توي سايت توليد کننده هم من نتونستم اطلاعات بيشتري پيدا کنم ولي توي سايت هاي ديگه که مطمئن نيستم ???% معتبر باشند ديدم که نوشتن الکلش اتانول هست و ??%. من 2 تا سوال از خدمات شما دارم: اول اينکه, ميخواستم ببينم که استفاده از دهانشويه هاي داراي الکل صرفا براي شستشوي دهان و کشتن ميکروبهاي دهان و لثه و رفع بوي بد دهان استفاده ميشوند بلا اشکال است يا خير? لازم به ذکر است که دهان شوهاي مذکور از نظر پزشکي براي غرغره در دهان است وخوردن آنها مضر است. دوم, در دستور مصرف اين دهانشويه ها آماده که بعد ازغرغره به مدت 20 ثانيه, دهانشويه بيرون تف شود و لي دهان با آب شسته نشود و تا چند دقيقه بهتر است که هيچ چيزي خورده يا نوشيده نشود. طبيعتا اگر بعد ازغرغره دهان با آب شسته نشود, مقداري از اين دهانشويه در دهان ميماند و همراه بزاق قورت داده ميشود. با توجه به اينکه اين مقدار ناچيز يقينا مست کننده نيست آيا مصرف اين دهانشويه به اين روش بلا اشکال است يا خير?

سلام عليکم
سوالي از دفتر رهبري به اين مضمون شده است:
امروزه از الکل که در واقع مسکراست براي ساخت بسياري از داروها به‌خصوص داروهاي نوشيدني، عطرها بويژه انواع ادکلن‏هايي که از خارج وارد مي‏شوند، استفاده مي‏کنند. آيا به افراد آگاه يا جاهل به مسأله اجازه خريد و فروش و استفاده و بهره‏گيري هاي ديگر از آنها را مي‏دهيد؟
جوابي که داده اند اين است:
الکل‏هايى که معلوم نيست در اصل از اقسام مايعات مست‌کننده باشند، محکوم به طهارت هستند، و خريد و فروش و استعمال مايعاتى که با آنها مخلوط شده‏اند اشکال ندارد. (1)
با اين بيان، اگر نمي دانيد الکل به کار رفته، بالاصاله مست کننده ي مايع است يا نه؟ و نمي دانيد زياد اين الکل مست کننده است يا نه؟ استفاده منعي ندارد.
منبع
(1)اجوبه الاستفتائات س304 موجود در:
http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=10&pid=10&tid=-1

نوع سوال: 

پربازدیدترین ها