آیا می توان با اجنه در ارتباط بود

متن سوال: 
آيا مي توانم با جن ها رابطه داشته باشم چگونه ؟توضيح کامل دهيد

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
نفس ارتباط با اجنه امري ممکن است، اما اين به معناي جواز و اقدام براي اين کار نيست.
در قرآن کريم در مورد حضرت سليمان نقل شده است که از جمله نعمت‏هاي الهي که به حضرت داده شده اين بود که جن تحت فرمان او بودند: سپاهيان سليمان، از جن و آدم و پرنده گرد آورده شده بودند .(1) نيز وارد شده که: برخي از جن پيش روي او به اجازه پروردگارش کار مي‏کنند .(2)
اين آيات بيانگر امکان ارتباط با جن بوده و جن مي‏تواند با برخي انسان‏ها ارتباط برقرار نمايد.
از آن جا که ميان جنيان، کافر و مؤمن وجود دارد، گاهي ارتباط جن کافر و مشرک باعث افزايش طغيان و گمراهي برخي انسان‏ها مي‏شود، چنانکه قرآن مي‏فرمايد: مرداني از بشر به مرداني از جن پناه مي‏بردند و آن‏ها سبب افزايش گمراهي و طغيان مي‏شدند .(3)
يکي از مسائل مهم تسخير و در تحت فرمان در آوردن جن است که اين امر ممکن است. عده‏اي توانسته‏اند
جن را تسخير نمايند و به نتايجي رسيده‏اند. مرتاضان و ساحراني هستند که با رياضت‏هاي مخصوص (و اکثراً غير شرعي) بر انجام کارهايي قادر مي‏شوند.
اکثر اين گونه امور که توسط مرتاضان از راه‏هاي غير شرعي صورت مي‏گيرد، مورد تأييد اسلام نمي‏باشد و مضرّات فراواني در پي دارد. احضار جن و تسخير آن در اسلام حرام شده است.(4) اين حرمت به خاطر مضرات آن است. در جامعه خودمان مشاهده مي‏کنيم که عده‏اي اين کار را منبع درآمدي براي خويش تلقي نموده و به بهانه ارتباط با جن، غيب گويي مي‏نمايند و ادعا مي‏کنند که از امور پنهاني خبر مي‏دهند. بسياري از اين امور صحيح نبوده و سوءظن و تهمت به افراد را در پي دارد.
براي مطالعه در زمينه جن به کتاب زير رجوع کنيد:جن و شيطان، نويسنده علي‏رضا رجالي تهراني، انتشارات بلوغ، قم.

پي‏ نوشت‏ها:
1 - نمل(27) آيه 17.
2 - سباء (34) آيه 12.
3 - جن( 72) آيه 6.
4 - امام خميني، تحريرالوسيله، ج 1، ص 498، مسئله 16.
موفق و پيروز باشيد.

پربازدیدترین ها