آیا زمانی که به حرم امام رضا می رویم مریض را خدا شفا می دهد یا امام رضا ؟

متن سوال: 
آيا زماني که به حرم امام رضا مي رويم مريض را خدا شفا مي دهد يا امام رضا ؟

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
شفا دادن يک نيرويي غيبي و خارج از چهارچوب مادّي و طبيعي است و چنين قدرت غيبي، متّکي و مستند به قدرت و اراده خدا است.
امام رضا (عليه ‏السلام) همچون ساير انبيا و اوصياى الهى به اذن خدا وسيله تجلّي و بروز قدرت غيبى مي باشد و از خود استقلال ندارد، بلکه هم در هستي خويش و هم در اعمال سلطه غيبي، متّکي به پروردگار بزرگ هستند. قرآن کريم در اين زمينه مي فرمايد:
“وَ ما کانَ لِرَسُول أن يَأتِيَ بِ‏آيَة إلاّ بِإذْنِ اللهِ؛ هيچ پيامبري نمي تواند معجزه اي بياورد، مگر به اذن خدا”
قران گروهى از بندگان وارسته خدا را نام مي برد که به اذن پروردگار، داراي چنين قدرت شگرفي بودند؛ شما به سلطه غيبي حضرت عيسي بنگريد:
“اِنّيْ أخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّيْنِ کَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيْهِ فَيَکُونُ طَيْراً بِاِذْنِ اللهِ وَ اُبرِئُ الأکمَةَ وَالاْبْرَصَ وَ اُحْيِ الْمَوتي بِإذْنِ الله..؛ (عيسي فرمود): من مجسّمه اي را از گِل مي سازم و در آن مي دمم تا به اذن خدا، به صورت مرغي حقيقي درآيد و نابيناي مادرزاد و مبتلاي به بيماري پيسي را به اذن خدا شفا مي دهم و مردگان را به اذن خدا، زنده مي گردانم.”
حضرت رضا(عليه ‏السلام)، مظهر رأفت و لطف الهى است. از اين رو، حرم ايشان نيز مجراى فيض الهى و رحمت خداوندى است و هرکس که با شناخت و التماس در اين آستان، خواست خود را مطرح کند از لطف ايزدى نيز بهره‏مند خواهد شد.
امام رضا(عليه ‏السلام) به رأفت، مهربانى بسيار و دلجويى مشهور است و به تعبير علامه طباطبايى، رأفت امام رضا (عليه ‏السلام) حسى است ؛ همين که وارد حرم مى‏ شوى، مى ‏فهمى که حضرت رئوف است. مهم، ميزان عطش و تشنگى خواهنده است .

پربازدیدترین ها